Zanim towar trafi do Twojego magazynu, oto podstawowe informacje pomagające w wybraniu optymalnego sposobu transportu zakupionego towaru

Sposób transportu morskiego zależy od:

  • wielkości przesyłki
    • przesyłki drobnicowe

ładunki drobnicowe to takie, których wielkość i waga oscylują w granicach 0,5 – 5 ton i / lub 0,5 – 10 m3, do ich transportu wykorzystywane są kontenery zbiorcze, zawierające kilka lub kilkanaście podobnych przesyłek dla różnych odbiorców, zmierzające do tego samego portu przeznaczenia,

    • przesyłki pełno-kontenerowe

o ładunkach pełno-kontenerowych mówimy wtedy, gdy wypełniamy całość kontenera towarem tylko dla jednego odbiorcy. Na wybór kontenera ma wpływ: rodzaj zakupionego towaru, jego waga i kubatura. Informacje o rodzajach kontenerów dostępnych w transporcie morskim znajdują się na na naszej stronie internetowej [RODZAJE KONTENERÓW],

  • gestii transportowej

gestia transportowa to prawo jednej ze stron kontraktu (eksportera lub importera) do organizacji transportu towaru, wynika z niej podział kosztów, ryzyka i obowiązków pomiędzy stronami, do określenia gestii służą powszechnie stosowane formuły INCOTERMS®2020 [INCOTERMS 2020]

    • przesyłki FOB

FOB (free on board) oznaczony port załadunku np. FOB Shanghai – gestię transportową posiada kupujący, który za pośrednictwem spedytora jest organizatorem przewozu morskiego, kupujący ponosi koszt transportu, ryzyko i sam decyduje czy ubezpiecza towar na czas transportu,

    • na przesyłkę CIF

CIF (cost, insurance, freight) oznaczony port wyładunku np. CIF Gdynia – gestię transportową posiada sprzedający i on organizuje dostawę towaru do wskazanego portu wyładunku, ponosząc koszt transportu i ubezpieczenia, natomiast ryzyko ponosi kupujący.

SŁUŻYMY pomocą w:

  • doradztwie przy wyborze sposobu i warunków dostawy,
  • sprawdzeniu dokumentów handlowych,
  • przygotowaniu oferty cenowej usługi,
  • organizacji transportu morskiego [TRANSPORT MORSKI],
  • organizacji przeładunku, składowania, transportu krajowego,
  • reprezentacji przed Urzędem Celnym w Gdyni, Gdańsku, Pruszkowie i Gliwicach – jesteśmy licencjonowaną agencją celną [ODPRAWY CELNE].

Przebieg realizacji dostawy:

  1. Po uzgodnieniu z kontrahentem warunków dostawy, terminu gotowości towaru do wysyłki należy wybrać spedytora, który pomoże w organizacji transportu,
  2.  Spedytorowi należy przekazać podstawowe informacje o towarze (rodzaj, waga, kubatura) oraz informacje teleadresowe o eksporterze towaru UWAGA: importer staje się dla spedytora zleceniodawcą,
  3.  Spedytor składa u armatora tzw. booking – zgłasza do przewozu towar i tym samym uruchamia działania agenta armatora w porcie załadunku mające na celu kontakt z eksporterem oraz potwierdzenie uzgodnień między kontrahentami,
  4. Eksporter otrzymuje tzw. routing order potwierdzający organizację transportu przez wybranego armatora i jego agenta,
  5. Prawidłowym zakończeniem tego etapu jest załadunek towaru na statek,
  6. Towar płynie do portu przeznaczenia:
    • ładunek drobnicowy ok. 5-6 tygodni,
    • kontener ok. 4 tygodni.

Dalsze działania spedytora:

  • monitorujemy przesyłkę,
  • organizujemy ubezpieczenie [UBEZPIECZENIA],
  • “przejmujemy” towar w porcie wyładunku,
  • organizujemy kontrole sanitarne towaru,
  • zgłaszamy towar do odprawy celnej w wybranej procedurze,
  • wykładamy zabezpieczenie majątkowe celem dokonania zapłaty należności celnych w imieniu importera (opcja dostępna przy spełnieniu przez importera określonych warunków),
  • transportujemy towar z portu Gdynia lub Gdańsk wg wskazań zleceniodawcy,
  • rozliczenie usługi następuje na podstawie faktury VAT, której wystawienie zamyka całość lub część procesu spedycyjnego.