Transport kolejowy z Chin

Spedycja kolejowa z Chin
Transport kolejowy towarów między Europą i Azją. Towary w pełnych kontenerach FCL i w kontenerach zbiorczych LCL.
Transport kolejowy z Chin do Polski to rozwiązanie dające możliwość szybkiego przewozu towarów w umiarkowanej cenie. Korzystając z serwisu Terramar, możesz wybrać przewóz niewielkich ilości towarów pakowanych do kontenerów zbiorczych LCL lub też wysyłkę większych partii ładunków zajmujących całe kontenery FCL.Dlaczego warto wybrać transport kolejowy z Terramar?

Kompleksowa obsługa obejmująca odprawy celne, transport, przeładunek, dostawę.

Odbiór towarów w Chinach od klienta z każdej lokalizacji w Chinach.

Stałe, regularne połączenia z Azji do Europy, własne konsole LCL i FCL.

Dedykowany opiekun i wsparcie w zakresie transportu, logistyki i odpraw celnych.

Serwis door-to-door, transport pomiędzy magazynami.

Sieć agentów na całym świecie, magazyny konsolidujące i operacyjne.

Własna agencja celna - odprawy we wszystkich procedurach.

Przejrzystość oferty, bezpieczeństwo ładunku i dedykowaneubezpieczenie.

Dostawy pełnokontenerowe i drobnicowe, średni czas podróży 14-18 dni.

Terminowość, najwyższy standard usług i ponad 30-letnie doświadczenie.

Transport z Chin do Polski z Terramar to:
- stałe, regularne połączenia kolejowe z/do Azji i Europy,
- dostawy pełno-kontenerowe (FCL) i drobnicowe (LCL),
- zarówno w serwisie “od drzwi do drzwi”, jaki i pomiędzy magazynami,
- przewozy skonteneryzowanych ładunków nienormatywnych (jednostki ciężkie i ponadgabarytowe),
- transport z każdej lokalizacji w Chinach,
- kompleksowe usługi Agencji Celnej Terramar – odprawy we wszystkich procedurach,
- sieć magazynów konsolidujących minimalizującą koszty transportu,
- częstsze dostawy mniejszych ilości towarów umożliwiające obniżenie kosztów składowania,
- średni czas podróży od 14-20 dni.
Kompleksowa obsługa frachtu kolejowego – od dokumentacji i odprawy celnej, po logistykę „od drzwi do drzwi”.
Terramar to Twój zaufany partner w międzynarodowej spedycji kolejowej.

Transport kolejowy z Chin do Polski krok po kroku
LCL oznacza przewóz w kontenerze zbiorczym podzielonym na kilku odbiorców finalnych. Ładunki są gromadzone, aby wypełnić jeden kontener, co pozwala zminimalizować koszty transportu, a każdy z odbiorców płaci tylko za przestrzeń zajmowaną przez jego towar. Transport FCL polega natomiast na zarezerwowaniu całego kontenera dla jednego odbiorcy. Jest to szybsza metoda niż LCL, ponieważ nie wymaga czasochłonnego procesu gromadzenia przesyłek od kilku firm oraz analogicznie dłuższego czasu rozładunku kontenera. Jest to bezpośredni i bardziej efektywny transport, odpowiedni dla większych ładunków lub dużej ilości towaru.
Sam proces przewozu koleją dla naszych klientów ogranicza się jedynie do wskazania namiarów na załadowcę – resztą zajmiemy się sami. Po otrzymaniu zlecenia nasz agent w Chinach kontaktuje się załadowcą, aby ustalić szczegóły dostawy, takie jak termin przygotowania przesyłki, potwierdzenie ilości, objętości i wagi oraz wszelkie informacje potrzebne do organizacji transportu. Dostawa towaru odbywa się zgodnie z wcześniej ustalonymi warunkami Incoterms. Odbiór towaru w Chinach może być zorganizowany przez naszego agenta lub dostarczony przez załadowcę do wcześniej wskazanego miejsca.
Pociąg do Azji
W trakcie przejazdu pociągu przez Azję do Polski nasz agent przesyła nam potwierdzania przewozu (konosamenty) do każdej z przesyłek umieszczonych w kontenerze. My w tym czasie kompletujemy dokumenty handlowe niezbędne do odprawy celnej w Polsce (m.in. fakturę handlową, packing list, wymagane zezwolenia i świadectwa pochodzenia).
Po przybyciu kontenera na terminal w Małaszewiczach lub w Łodzi Agencja Celna Terramar zgłasza kontener do odprawy celnej przekazowej umożliwiającej przewóz towarów do naszego magazynu w Pruszkowie. Po dotarciu ładunki zostają wyładowane i przyjęte pod dozór Urzędu Celnego. Przeprowadzamy wtedy końcową odprawę celną i towar zostaje dopuszczony do obrotu na terenie UE. W dalszym procesie następuje samochodowy odwóz towarów do poszczególnych odbiorców przesyłek, a potem pozostaje już tylko cieszyć się z udanych zakupów w Chinach.



Jaki jest koszt transportu kolejowego z Chin?
Koszt transportu kolejowego z Chin do Polski jest zależny od wielu czynników, takich jak rodzaj towaru, jego waga, objętość, a także wybrana metoda transportu – LCL czy FCL. Przewóz LCL, czyli towarów drobnicowych, jest tańszy, ponieważ koszt transportu dzielony jest między kilku odbiorców. Z kolei transport FCL, obejmujący cały kontener, jest droższy, ale bardziej efektywny i szybszy dla większych ilości ładunków.
Transport kolejowy stanowi kompromis między czasem a kosztami. Koszt przewozu kolejowego jest wyższy niż transport morski, ale znacznie niższy niż transport lotniczy. Najtańszą opcją pozostaje spedycja morska, za który zapłacimy o połowę mniej niż za kolejową wysyłkę towarów. Natomiast transport lotniczy jest najdroższy – jego koszty są nawet 4-5 razy wyższe niż transport kolejowy z Chin. Ten rodzaj transportu jest idealny dla towarów o wysokiej wartości lub pilnych przesyłek.
Czas transportu kolejowego z Chin do Polski
Czas transportu kolejowego z Chin do Polski wynosi zazwyczaj od 14 do 20 dni. Jest to znacznie szybsza alternatywa w porównaniu z transportem morskim, który może trwać nawet do 40 dni. Dokładny czas przewozu zależy od wielu czynników, takich jak trasa, warunki pogodowe oraz ewentualne przestoje na granicach. Transport lotniczy jest najszybszym sposobem dostawy, zwykle trwającym od 3 do 7 dni. Jest to jednak zdecydowanie najdroższa metoda.
Fracht kolejowy z Chin
Dostępne bezpośrednie relacje:
- ZHENGZHOU – MAŁASZEWICZE – 4/5 razy w tygodniu, czas podróży 14-20 dni,
- CHENGDU – ŁÓDŹ – 1 raz w tygodniu, czas podróży 14-20 dni,
- CHENGSHA – WARSZAWA – 2 razy w tygodniu, czas podróży 14-20 dni,
- WUHAN – MAŁASZEWICZE – 3 razy w tygodniu, czas podróży 14-20 dni,
- XI’AN – MAŁASZEWICZE – 4/5 razy w tygodniu, czas podróży 14-20 dni.

Niezależnie od rodzaju ładunku – zapewniamy bezpieczny, sprawny i zgodny z przepisami proces spedycji kolejowej.

Doświadczenie w transporcie międzynarodowym i logistyce.

ISO 9001, WSK, AEO – uproszczenia celne.

Ponad 15.000 zadowolonych klientów.

Odprawiamy ładunki we wszystkich procedurach.

Mamy magazyny na terenie portów w Gdyni i Gdańsku oraz w Pruszkowie.
Wpływ wojny na Ukrainie na transport kolejowy z Chin
Konflikt zbrojny na Ukrainie nie utrudnił bezpośrednio transazjatyckich przewozów koleją. Mimo napięć politycznych i gospodarczych między Rosją a UE transport kolejowy nie został objęty sankcjami. Po początkowym spadku w pierwszych 9 miesiącach 2022 roku nastąpił stopniowy wzrost tego rodzaju przewozów. Małaszewicze na granicy polsko-białoruskiej zyskały na znaczeniu, stając się głównym punktem wejścia na teren UE towarów wiezionych koleją z Chin.
Ponadto Chiny od początku konfliktu angażują się dyplomatycznie i finansowo, aby utrzymać przewozy kolejowe, traktując je jako istotną niszę w wymianie handlowej z UE. Alternatywne trasy, takie jak korytarz środkowy przez Kazachstan, Morze Kaspijskie i Kaukaz są rozwijane, co zwiększa elastyczność systemu transportowego.
Zaufaj profesjonalistom – transport kolejowy z Chin z Terramar!
Decydując się na transport kolejowy z Chin z firmą Terramar, klienci mogą liczyć na kompleksową obsługę i profesjonalne podejście. Nasze doświadczenie oraz znajomość specyfiki rynku chińskiego gwarantują, że towary zostaną przewiezione sprawnie i bezpiecznie. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług i dołączenia do grona zadowolonych klientów.
TOWARY NAJCZĘŚCIEJ TRANSPORTOWANE

Elektronika
i sprzęt AGD
(elektornika, sprzęt RTV i AGD)

Odzież
i tekstylia

Produkty FMCG
i kosmetyki

Maszyny
i części zamienne

Produkty chemiczne
i tworzywa sztuczne

wyroby przemysłu
stoczniowego
(części statków)FAQ transportu kolejowego z Chin - Najczęściej zadawane pytania
Jakie dokumenty są potrzebne do organizacji spedycji kolejowej z Chin?
Aby sprawnie zorganizować transport kolejowy z Chin do Europy, niezbędne są następujące dokumenty:
- faktura handlowa (Commercial Invoice) – zawiera podstawowe informacje o transakcji: nadawca, odbiorca, opis towaru, wartość i warunki handlowe, w tym INCOTERMS 2020;
- lista załadunkowa – Specyfikacja towaru – (Packing List) – szczegółowy wykaz zawartości przesyłki, z podaniem liczby opakowań, wagi i wymiarów;
- list przewozowy – CIM – kraje europejskie, SMGS – kraje byłego ZSRR, CIM/SMGS – wspólny list przewozowy przy imporcie z Chin;
- certyfikaty jakości fitosanitarne i weterynaryjne oraz certyfikaty pochodzenia – wymagane w przypadku niektórych grup towarowych.
Ile trwa fracht kolejowy z Chin do Polski i jakie są główne trasy?
Ile trwa transport kolejowy z Chin do Polski?
Standardowo trwa to od 14 do 20 dni, w zależności od konkretnej trasy, punktów startu i docelowych terminali.
Główne trasy kolejowe z Chin do Polski/Europy
- Trasa wschodnia (Eastern Corridor) z chińskich portów (Yiwu, Suzhou) przez Manzhouli, Rosję, Białoruś i Polskę.
- Trasa centralna (Central Corridor) z Chengdu czy Chongqing przez Erenhot (Mongolia), a dalej przez Rosję i Polskę do Europy.
- Trasa zachodnia (Western Corridor) – Z zachodnich regionów Chin (Xinjiang) przez Khorgos lub Alashankou, dalej przez Kazachstan, Rosję, Białoruś do Polski/EU.
Jakie rodzaje ładunków można przewozić koleją z Chin do Polski?
Transport kolejowy z Chin do Polski to wszechstronne rozwiązanie, które pozwala przewozić szeroki wachlarz ładunków – zarówno w pełnych kontenerach (FCL), jak i w kontenerach zbiorczych (LCL).
Najczęściej przewożone towary to:
- elektronika i sprzęt AGD,
- odzież i tekstylia,
- maszyny i części zamienne,
- wyposażenie wnętrz i meble,
- produkty chemiczne i tworzywa sztuczne,
- produkty FMCG i kosmetyki.
W przypadku towarów wymagających szczególnych warunków (np. temperatury kontrolowanej, ADR), konieczna jest wcześniejsza weryfikacja możliwości transportu.
Terramar oferuje pomoc w doborze odpowiedniego rozwiązania oraz pełne wsparcie dokumentacyjne i celne – tak, by proces był bezpieczny i zgodny z przepisami.